Reklamační řád a odstoupení od smlouvy
REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tento reklamační řád upravuje postup při reklamaci vad zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu www.murdia.cz
1.2. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a je zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
II. ODPOVĚDNOST ZA VADY A ZÁRUKA
2.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá ujednaným vlastnostem. Prodávající rovněž odpovídá za to, že zboží je dodáno v odpovídající jakosti
a provedení.
2.2. Záruka na zboží je poskytována v délce 24 měsíců, pokud není v záručním listě uvedena delší doba.
2.3. U použitého zboží je záruční doba 12 měsíců od převzetí zboží.
2.4. Při koupi produktů na firmu (firemní účely) je záruční doba 12 měsíců od převzetí zboží.
2.5. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2.6. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.
III. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
3.1. Kupující má právo uplatnit reklamaci vady zboží, která se projevila během záruční doby.
3.2. Postup při uplatnění reklamace:
3..2.1. Kontaktujte nás prostřednictvím elektronické pošty na e-mail: info@murdia.cz. Zde nám sdělte o svém přání využit právo na reklamace.
3.2.2. Obratem od nás obdržíte reklamační protokol, ten vyplníte a zašlete nám ho zpět. Pokud je to možné, přiložte fotografie dokumentující vadu.
3.2.3. Po obdržení vyplněného reklamačního protokolu, Vám zašleme instrukce, na jakou adresu má být zboží zasláno.
3.2.4. Náklady na zaslání reklamovaného zboží hradí kupující. Pokud je reklamace oprávněná, budou náklady na dopravu uhrazeny zpět.
IV. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
4.1. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.
4.2. Po přijetí reklamace prodávající posoudí oprávněnost reklamace a následně rozhodne
o způsobu jejího řešení. Kupující bude informován o způsobu vyřízení reklamace do 7 pracovních dnů od přijetí reklamace.
4.3. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na:
- Bezplatnou opravu zboží,
- Výměnu za nové zboží,
- Přiměřenou slevu z kupní ceny,
- Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (v případě, že nelze vadu odstranit nebo vyměnit zboží).
4.4. Pokud je reklamace neoprávněná, prodávající zboží vrátí kupujícímu na jeho náklady a sdělí důvody zamítnutí reklamace.
4.5. Po vyřízení reklamace Vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamací kupující. Pokud je reklamace oprávněná, budou náklady na dopravu uhrazeny zpět.
V. VADY ZPŮSOBENÉ NESPRÁVNÝM UŽÍVÁNÍM
5.1. Prodávající nenese odpovědnost za vady způsobené nesprávným používáním, nesprávnou údržbou, mechanickým poškozením nebo neodbornou montáží zboží.
5.2. Reklamace se rovněž nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
6.1. Tento reklamační řád je platný a účinný od 24.10.2024
6.2. Tento reklamační řád je k dispozici na webových stránkách e-shopu www.murdia.cz
VRÁCENÍ ZBOŽÍ A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Nákupem v internetovém obchodě máte spotřebitelské právo vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od převzetí.
Jak postupovat?
- Kontaktujte nás prostřednictvím elektronické pošty na e-mail: info@murdia.cz. Zde nám sdělte o svém přání využit vrácení zboží.
- Obratem od nás obdržíte formulář pro vrácení zboží v zákonné lhůtě, ten vyplníte a zašlete nám ho zpět.
- Po obdržení vyplněného formuláře a akceptace nároku na vrácení zboží vám zašleme instrukce, na jakou adresu má být zboží zasláno.
- Peníze za vrácené zboží vám vrátíme převodem na bankovní účet, ze kterého k nám dorazila platba za toto zboží, nebo si určíte, na který účet ho máme zaslat a to vše do 7 pracovních dnů od obdržení vámi vráceného zboží, které nenese známky použití a není nijak poškozeno a řádně zabaleno.
Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 se řídí zákony České republiky platnými ke dni uzavření kupní smlouvy.
Odstoupení od smlouvy do 14 dnů dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku mimo jiné nelze uplatnit:
- Bylo-li zboží upraveno na přání zákazníka jinak, než je standart (úprava velikosti, povrchová úprava, kombinace více individuálních variant).
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíšeno s jiným zbožím,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
- o dodávce služby, kterou si kupující objednal prostřednictvím prodávajícího, zejména u třetích stran (výnos, montáž, velkoobjemová přeprava)