Obchodní podmínky

           

Prodávající:

Bc. Lucie Hubalová, DiS.

se sídlem: 9. května 618, 664 56 Blučina 

IČO: 88658210

 

Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona

Není plátce DPH



kontaktní údaje: 

info@murdia.cz

+420 776 11 66 44 

 

(dále jen „prodávající“)

Tyto obchodní podmínky stanovují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a fyzickou osobou, která uzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel mimo rámec své podnikatelské činnosti, nebo jako podnikatel v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“), prostřednictvím webového rozhraní dostupného na internetové adrese www.murdia.cz (dále jen „internetový obchod“).

Ustanovení těchto obchodních podmínek tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. V případě rozporu mezi ujednáními v kupní smlouvě a ustanoveními těchto obchodních podmínek mají přednost ujednání uvedená v kupní smlouvě. 

Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva jsou uzavírány v českém jazyce.

 
I. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH

1.1. Informace o zboží, včetně cen a hlavních vlastností, jsou uvedeny přímo u každého produktu
v katalogu internetového obchodu. Uvedené ceny zahrnují veškeré poplatky spojené s vrácením zboží, pokud jej nelze vrátit běžným poštovním způsobem. Ceny zůstávají platné po dobu, kdy jsou zobrazeny na webových stránkách obchodu. Toto ustanovení nebrání možnosti sjednat kupní smlouvu za individuálně dohodnutých podmínek.

1.2. Veškeré produkty prezentované v katalogu internetového obchodu slouží pouze pro informaci
a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na základě těchto nabídek. 

1.3. V internetovém obchodě jsou uvedeny také informace o nákladech na balení a doručení zboží. Tyto náklady platí pouze v případě, že je zboží doručováno na území České republiky. 

1.4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající
s kupujícím nedohodnou jinak. 

1.5. Produkty vystavené v katalogu internetového obchodu mohou být dodány s označením obchodní značky společnosti „MURDIA“.


II. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 

2.1. Veškeré náklady, které kupujícímu vzniknou při použití prostředků dálkové komunikace
v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (například poplatky za internetové připojení nebo telefonní hovory), hradí kupující. Tyto náklady odpovídají běžným sazbám. 

2.2. Kupující má možnost objednat zboží následujícími způsoby: 

2.2.1. Prostřednictvím e-mailu objednavky@murdia.cz.

2.2.2. Vyplněním objednávkového formuláře bez nutnosti registrace.

2.3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, jeho množství, způsob platby a metodu doručení.

2.4. Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a upravit zadané údaje. Odeslání objednávky prodávajícímu probíhá kliknutím na tlačítko “odeslat objednávku”. Údaje uvedené v objednávce jsou považovány prodávajícím za správné. Platnost objednávky je podmíněna vyplněním všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzením, že kupující souhlasí s těmito obchodními podmínkami.

2.5. Po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení na e-mailovou adresu uvedenou při objednávce. Toto potvrzení se považuje za uzavření kupní smlouvy. K potvrzení jsou přiloženy aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání potvrzení na e-mailovou adresu kupujícího.

2.6. Pokud prodávající nemůže splnit některý z požadavků uvedených v objednávce, zašle kupujícímu na jeho
e-mailovou adresu upravenou nabídku. Tato upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy, která bude uzavřena až po potvrzení souhlasu kupujícího s touto upravenou nabídkou, zaslaným na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.

2.7. Všechny objednávky, které prodávající přijme, jsou závazné. Kupující má možnost zrušit svou objednávku do okamžiku, než obdrží od prodávajícího potvrzení o jejím přijetí. Zrušení objednávky může kupující provést zasláním e-mailu na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. 

2.8. Pokud dojde k zřejmé technické chybě při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo během procesu objednávání, prodávající není povinen dodat zboží za tuto chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo kupujícímu zasláno automatické potvrzení o přijetí objednávky. Prodávající bude kupujícího neprodleně informovat o této chybě a zašle mu upravenou nabídku. Tato nabídka bude považována za nový návrh kupní smlouvy, která bude uzavřena až po potvrzení kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího

 

III. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ

3.1. Kupující má možnost zaplatit cenu zboží a případné náklady na doručení dle kupní smlouvy těmito způsoby: 

3.1.1. Bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího č. 6691770369/088, vedený u České spořitelny a. s.,

3.1.2. Bezhotovostně prostřednictvím platební brány Shoptet Pay na účet prodávajícího.

3.2. Kupující je povinen spolu s kupní cenou uhradit i náklady na balení a doručení zboží ve smluvené výši. Není-li výslovně uvedeno jinak, považují se náklady na doručení za součást kupní ceny. 

3.3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy. Objednávka bude zpracována až po přijetí platby prodávajícím.

3.4. Při platbě prostřednictvím platební brány se kupující řídí pokyny poskytovatele elektronických plateb. 

3.5. U bezhotovostní platby je závazek kupujícího považován za splněný v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet prodávajícího. 

3.6. Prodávající nevyžaduje od kupujícího žádnou zálohu ani obdobnou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není považována za zálohu. Toho ustanovení se nevztahuje na zboží objednané na zakázku, dle specifických požadavků kupujícího. 

3.7. Pokud kupující nezaplatí kupní cenu v termínu splatnosti, má se za to, že spotřebitel automaticky odstoupil od kupní smlouvy, pokud výslovně neoznámí jiný záměr. 

3.8. Prodávající si vyhrazuje právo, zejména pokud kupující nepotvrdí objednávku (viz článek 3.6), požadovat plnou úhradu kupní ceny před odesláním zboží. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku v tomto případě není použitelné. 

3.9. Jakékoli slevy poskytnuté prodávajícím na zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.

3.10. Pokud je to v obchodním styku běžné, nebo to vyžadují obecně závazné právní předpisy, vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu, která se vztahuje k platbám uskutečněným na základě kupní smlouvy. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – faktura bude vystaven kupujícímu po úhradě ceny zboží a zaslán v elektronické podobě na e-mailovou adresu kupujícího. 

3.11. Zboží bude kupujícímu doručeno: 

3.11.1. na adresu, kterou uvedl v objednávce, nebo 

3.11.2. osobním odběrem na místě určeném prodávajícím po předchozí domluvě. 

3.12. Způsob doručení zboží si kupující zvolí během procesu objednávky.

3.13. Náklady na doručení zboží, které závisí na zvoleném způsobu odeslání a převzetí zboží, jsou uvedeny 

v objednávce a potvrzení objednávky prodávajícím. Pokud je způsob dopravy sjednán na základě specifického požadavku kupujícího, nese kupující rizika a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

3.14. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu
a v případě jakýchkoliv závad to neprodleně oznámit přepravci. Pokud kupující zjistí, že je obal zboží poškozen
a svědčí o neoprávněném zásahu do zásilky, není povinen ji od přepravce převzít. 

3.15. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu, kterou zašle na e-mailovou adresu kupujícího. Daňový doklad bude také přiložen ke zboží doručenému kupujícímu. 

3.16. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po uhrazení celé kupní ceny, včetně nákladů na doručení, a to nejdříve při převzetí zboží. Odpovědnost za zboží, včetně rizika náhodného zničení, poškození nebo ztráty, přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo v případě, že kupující zboží nepřevezme v souladu s kupní smlouvou, v okamžiku, kdy měl zboží převzít.

3.17. Dodací lhůta se nepočítá od okamžiku přijetí závazné objednávky, ale začne běžet až poobdržení platby na účet prodávajícího.

Zákazník je o dostupnosti zboží a předpokládané době dodání informován před dokončením objednávky.
U každého produktu je v jeho popisu uvedena dostupnost. Zboží, které je skladem, bude expedováno do 10 pracovních dnů. U výrobků na objednávku je běžná dodací doba 2 až 8 týdnů od přijetí platby, v závislosti na specifikaci produktu. V některých případech však mohou nastat neočekávané okolnosti, jako je velký objem objednávek, plná kapacita výroby, nedostatek materiálu, výpadky elektřiny, výrobní komplikace, subdodavatelské problémy, logistické překážky či přírodní katastrofy. V takových případech si prodávající vyhrazuje právo prodloužit dodací lhůty, přičemž maximální doba dodání může být až 12 týdnů.

 

IV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

4.1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel mimo svou podnikatelskou činnost, má právo odstoupit od smlouvy. 

4.2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je 14 dní a začíná běžet: 

4.2.1. ode dne, kdy kupující převzal zboží, 

4.2.2. ode dne, kdy kupující obdržel poslední část dodávky, pokud je předmětem smlouvy více druhů zboží nebo jeho částí. 

4.3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech: 

4.3.1. při poskytování služeb, pokud byly služby zcela splněny s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení a prodávající kupujícího předem informoval, že v tomto případě právo na odstoupení zaniká, 

4.3.2. u dodávky zboží nebo služeb, jejichž cena je závislá na výkyvech finančního trhu, které prodávající nemůže ovlivnit, a k nimž může dojít během lhůty pro odstoupení.

4.3.4. Od kupní smlouvy nelze odstoupit v případě dodávky zboží, které bylo vyrobeno nebo upraveno dle přání kupujícího či přizpůsobeno pro jeho osobní potřebu, jak stanovuje § 1837 občanského zákoníku. To platí také pro zboží, které bylo objednáno s volitelnými součástmi či úpravami, které jsou zhotoveny až po potvrzení objednávky podle specifikací kupujícího nebo jeho zástupce (např. architekta). Příkladem může být produkt s individuálně zvoleným čalouněním, barevnou úpravou dřeva či kovu, specifickými rozměry, úpravou hran stolu, tmelením suků či jinou konfigurací. Za zakázkové výrobky se považují všechny produkty uvedené na internetových stránkách,
u kterých je dodací lhůta delší než 2 týdny, protože nejsou skladem a jsou vyráběny na základě individuálních požadavků kupujícího.

4.4. Aby byla lhůta pro odstoupení od smlouvy dodržena, musí kupující odeslat své oznámení
o odstoupení ještě před jejím uplynutím. 

4.5. Kupující může k odstoupení od kupní smlouvy využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím. Oznámení o odstoupení je třeba zaslat na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí bez prodlení přijetí tohoto formuláře. 

4.6. Kupující, který od smlouvy odstoupil, je povinen vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od odeslání oznámení o odstoupení. Kupující hradí náklady na vrácení zboží, a to i v případě, že zboží nelze vzhledem k jeho povaze vrátit obvyklou poštovní cestou. 

4.7. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu všechny přijaté platby, včetně nákladů na doručení, bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze budou vráceny stejným způsobem, jakým je prodávající obdržel, pokud se kupující nedohodne na jiném způsobu, který by pro něj neznamenal dodatečné náklady. 

4.8. Pokud si kupující vybral dražší způsob doručení, než je nejlevnější možnost nabízená prodávajícím, vrátí prodávající pouze částku odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu doručení.

4.9. V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté finanční prostředky dříve, než mu kupující vrátí zboží nebo doloží, že zboží odeslal zpět. 

4.10. Kupující je povinen vrátit zboží prodávajícímu v nepoškozeném, nepoužívaném a čistém stavu, pokud možno v původním obalu. Prodávající má právo jednostranně započíst svůj nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. 

4.11. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající
o tom neprodleně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailu uvedeného v objednávce a do 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí všechny přijaté finanční prostředky včetně nákladů na doručení, a to stejným způsobem, jakým byly obdrženy, nebo dle dohody s kupujícím.

 

V. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

5.1. Prodávající zaručuje kupujícímu, že zboží při převzetí nemá žádné vady. Zejména odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:

5.1.1. má zboží vlastnosti, na kterých se obě strany dohodly, a pokud taková dohoda chybí, má vlastnosti, které prodávající nebo výrobce uvedl, případně které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prezentované reklamy, 

5.1.2. je zboží vhodné k účelu, který prodávající uvedl, nebo k účelu, ke kterému se takové zboží obvykle používá, 

5.1.3. odpovídá zboží svou kvalitou a provedením dohodnutému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení určeno na základě vzorku či předlohy, 

5.1.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, 

5.1.5. zboží splňuje veškeré požadavky stanovené právními předpisy.

5.2. Pokud se vada projeví do dvanácti měsíců od převzetí zboží kupujícím, předpokládá se, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující má právo uplatnit reklamaci vady, která se objeví
u spotřebního zboží v období dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nevztahuje na zboží prodávané za nižší cenu z důvodu vady, pro kterou byla cena snížena, na opotřebení způsobené běžným užíváním, u použitého zboží na vady odpovídající míře jeho opotřebení při převzetí kupujícím, nebo pokud je vada dána povahou zboží. 

5.3. V případě, že se vyskytne vada, může kupující uplatnit reklamaci u prodávajícího a požadovat: 

5.3.1. výměnu za nové zboží, 

5.3.2. opravu zboží, 6.3.3. přiměřenou slevu z kupní ceny, 

5.3.4. odstoupení od smlouvy,

5.3.5. reklamaci doručí na adresu určenou prodávajícím v rámci reklamačního řízení.

5.4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:

5.4.1. pokud má zboží podstatnou vadu, 

5.4.2. pokud není možné zboží řádně používat kvůli opakovanému výskytu vady nebo vad i po provedené opravě, 

5.4.3. pokud se u zboží vyskytne větší množství vad.


VI. PRÁVA Z VANÉHO PLNĚNÍ

6.5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci po předchozí domluvě určené na provozovně, kde je možné reklamaci podat. Prodávající je také povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy bylo reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob řešení reklamace kupující požaduje. Dále musí vydat potvrzení
o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a její délce, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 

6.6. Prodávající nebo jeho pověřený pracovník rozhodne o reklamaci bezodkladně, ve složitých případech nejpozději do deseti pracovních dnů. Tato lhůta nezahrnuje dobu potřebnou
k odbornému posouzení vady podle druhu výrobku nebo služby. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Pokud tato lhůta marně uplyne, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdrží oznámení kupujícího o vadě. 

6.7. Prodávající kupujícího písemně informuje o výsledku reklamace. 

6.8. Kupující nemá právo uplatnit reklamaci, pokud věděl o vadě před převzetím zboží, nebo pokud vadu sám způsobil. 

6.9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených
s uplatněním reklamace. Toto právo musí kupující uplatnit do jednoho měsíce od uplynutí záruční doby. 

6.10. Kupující má právo zvolit způsob řešení reklamace. 

6.11. Práva a povinnosti stran týkající se vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy, zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem
č. 374/2022 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 

6.12. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady jsou upraveny zákonem 

č. 374/2022 Sb.

 

VII.DORUČOVÁNÍ

7.1. Pokud není mezi stranami sjednán jiný zvláštní způsob komunikace, bude veškerá komunikace na základě kupní smlouvy probíhat v souladu s tímto článkem obchodních podmínek. Vedle jiných dohodnutých způsobů se za účinné doručení považují osobní doručení, doručení doporučenou poštou, kurýrní službou nebo elektronickou poštou, a to na adresy, které si strany vzájemně písemně oznámí. 

7.2. Oznámení zaslaná poštou nebo dopravní službou k tomu určenou se považují za doručená: 

7.2.1. dnem fyzického předání, pokud je zasláno kurýrem nebo provozovatelem poštovních služeb (s výjimkou doporučené pošty), nebo doručeno osobně, 

7.2.2. dnem doručení potvrzeným na doručence, pokud je oznámení zasláno doporučenou poštou a skutečně doručeno, 

7.2.3. uplynutím pěti (5) dnů od uložení oznámení na poštovní pobočce, nebo pobočce kurýrní služby pokud nebylo možné doručení provést nebo bylo převzetí oznámení odmítnuto. 

7.3. Zpráva zaslaná prostřednictvím elektronické pošty se považuje za doručenou okamžikem odeslání, pokud adresát neprokáže, že zpráva nebyla doručena do jeho dispozice.

 

VIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

8.1. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů kupujícího jsou uvedeny v dokumentu „Zpracování osobních údajů“, který je dostupný na webových stránkách. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností se uvádí, že dokument „Zpracování osobních údajů“ není součástí kupní smlouvy ani těchto obchodních podmínek.

 

IX. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ 

9.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývajících z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platforma pro řešení sporů on-line dostupná na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr může být použita pro řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím vyplývajících z kupní smlouvy. 

9.2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES)
č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 

9.3. Prodávající je oprávněn prodávat zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad v rámci své působnosti. Dohled nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce dohlíží na dodržování zákona č. 374/2022 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Kupující se může se svou stížností obrátit na výše uvedené orgány dohledu nebo státního dozoru.

 

X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1. Veškeré dohody mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud kupní smlouva zahrnuje mezinárodní prvek, strany se dohodly, že vztah bude podléhat právu České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele, která vyplývají z obecně platných právních předpisů. 

10.2. Prodávající není vůči kupujícímu vázán žádným kodexem chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. 

10.3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, včetně autorských práv k obsahu, jako jsou rozvržení stránek, fotografie, videa, grafiky, ochranné známky, loga a další prvky, patří prodávajícímu. Bez výslovného souhlasu prodávajícího je zakázáno kopírovat, upravovat či jinak používat webové stránky nebo jejich části.

10.4. Prodávající neodpovídá za škody způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu ani za jeho nesprávné používání v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly narušit jeho funkčnost, ani nesmí provádět činnosti, které by umožnily neoprávněné zásahy do softwaru či dalších komponent obchodu. Dále je zakázáno užívat internetový obchod nebo jeho části způsobem, který je v rozporu s jeho účelem. 

10.5. Kupující tímto přebírá na sebe riziko změny okolností podle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. 

11.6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám.

10.7. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli změnit nebo doplnit tyto obchodní podmínky. Změny obchodních podmínek nemají vliv na práva a povinnosti vzniklé během platnosti předchozího znění podmínek. 

10.8. Součástí obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 24. 10. 2024

Děkujeme za přečtení! Tým MURDIA



Zpět do obchodu